آخرین اخبار
کد مطلب: 125590
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري:
تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌هاي جمعي، کاهش آسيب‌ها و جرايم را به دنبال دارد
تاریخ انتشار : 1397/02/01 08:29:15
نمایش : 1693
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري گفت: تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌هاي جمعي، يکي از عوامل بسيار مهم در کاهش آسيب‌ها و جرايم مختلف است كه همواره زمينه‌ساز ايجاد امنيت پايدار در جامعه خواهد شد.
به گزارش سلام لردگان به نقل از  جهانبين نيوز؛ امروزه انسان‌ها در جامعه‌اي زندگي مي‌کنند که وابسته به معلومات و ارتباطاتند به‌منظور انجام فعاليت‌ها، کارها، تفريح، تعليم و تربيت، روابط شخصي، مسافرت‌ها و فعاليت‌هاي ديگر استفاده از رسانه‌ها الزامي مي‌باشد و درواقع رسانه چنان جايگاهي در زندگي مردم پيدا کرده است که نياز آن در زمان‌هايي که دسترسي به اينترنت امکان‌پذير نيست به وضوح احساس مي‌شود.

بنابراين رسانه‌ها نقش انکارناپذيري در زندگي انسان‌ها دارند و مي‌توانند مانند شمشيردولبه عمل کنند، رسانه همانطور که مي‌تواند انسان‌ها را از جهل نجات دهد قدرت تغيير جايگاه هنجار‌ها با ناهنجاري‌ها را نيز دارد، بنابراين نبايد اجازه دهيم مردم مجذوب رسانه‌هاي بيگانه‌اي شوند که به دنبال همراهي افکار عمومي براي تحقق اهداف خود هستند.

لازم است علاوه‌بر تقويت محتوايي که رسانه در اختيار مردم قرار مي‌دهد و افزايش جذابيت اين محتوا، سواد رسانه‌ايي مردم نيز بالا برود تا بدانند هر مطلب، محتوا، عکس و... مي‌خواهد چه چيزي را القا کند و در پس پرده انتشار اين مطلب چه اهدافي نهفته است.

بهره‌گيري از قدرت رسانه‌ها براي برقراري امنيت اجتماعي يکي از مواردي است که نبايد از آن غافل شد، آگاهي‌بخشي و فرهنگ‌سازي دو محور مهمي هستند که رسانه‌هاي مي‌توانند براي تامين امنيت اجتماعي در سطح جامعه دنبال کنند چون اگر مردم بدانند انجام چه کارهايي تبعات قانوني دارد و کجا حق با آن‌ها است و کجا نيست بسياري از مشکلات خود به خود رفع خواهد شد.

تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌هاي جمعي، کاهش آسيب‌ها و جرايم را به دنبال دارد

سرهنگ خسرو نجفي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: قدرت رسانه در جهان شناخته شده است و انعكاس مطالبات شهروندان به مسئولان و همسوسازي مردم با مسئولان مهم‌ترين رسالت رسانه‌ها در جوامع امروزي به شمار مي‌روند.

وي ادامه داد: تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌هاي جمعي، يکي از عوامل بسيار مهم در کاهش آسيب‌ها و جرايم مختلف است كه همواره زمينه‌ساز ايجاد امنيت پايدار در جامعه خواهد شد.

نجفي با بيان اينکه مجموعه انتظامي براساس رويكرد جامعه‌محوري در تلاش است تا حداكثر مشاركت عمومي را در تأمين امنيت پايدار جلب و احساس آرامش واقعي را در بين شهروندان ايجاد كند افزود: تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌هاي جمعي، يکي از عوامل بسيار مهم در کاهش آسيب‌ها و جرايم مختلف است كه همواره زمينه‌ساز ايجاد امنيت پايدار در جامعه خواهد شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: تعامل نيروي انتظامي با رسانه بايد همواره در راستاي ارتقاء احساس امنيت مردم از عملكرد پليس و انتقال دغدغه‌هاي مهم به مجريان نظم و انضباط اجتماعي باشد.

سواد رسانه‌اي امري لازم و ضروري براي تحقق پليس اجتماع‌محور است

وي با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها با روشن‌سازي افكار عمومي و آگاهي‌بخشي به مردم نقش مهمي در تحقق مطالبه‌گري شهروندان از حقوق حقه خود در سطح جامعه بر عهده دارند خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازي در راستاي افزايش آستانه تحمل مردم در مقابله با برخي از ناملايمات‌هاي اجتماعي، از وظايف رسانه‌هاي گروهي است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري اضافه کرد: سواد رسانه‌اي امري لازم و ضروري براي تحقق پليس اجتماع‌محور است و همراهي و هم‌فکري رسانه‌ها و مردم با مسئولان نيز، بهترين راهکار براي حل مشکلات جامعه مي باشد.

نجفي گفت: در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و ناهنجاري‌هاي جامعه مي‌توان از کارکرد رسانه‌ها و قدرت تاثيرپذيري آن‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وي با بيان اينکه سواد رسانه‌اي مجموعه‌اي از توانمندي‌هاي رسانه‌اي و ابزاري است که فراگيري همه آنها در کنار نگاه انتقادي به رسانه‌ها، فرد را در برابر رسانه در موضعي فعال قرار مي‌دهد که مي‌تواند بهترين بهره‌مندي را از رسانه‌ها داشته باشد ادامه داد: همواره تعامل رسانه‌ها با پليس و ديگر سازمان‌ها، عاملي مهم در ارتقاء امنيت اجتماعي جامعه محسوب مي‌شود که فرماندهان و مسئولان انتظامي نيز مي‌توانند از اين رهگذر با افزايش سواد رسانه‌اي و آشنايي هرچه بيشتر با قابليت‌هاي مختلف رسانه‌هاي عمومي، از ظرفيت‌هاي آموزشي و فرهنگي رسانه‌ها، نهايت استفاده را داشته باشند.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس